وانیلین در شیمی

امروز وانیل u. a. همچنین در ماداگاسکار کشت می شود و گرده افشانی به طور مصنوعی تضمین می شود.

ساختار وانیلین
وانیلین ترکیبی است که از بنزن از این واقعیت ناشی می شود که حلقه از شش اتم کربن تشکیل شده است و یک گروه از الکترون ها وجود دارد. با این حال، مولکول ها دارای گروه های عاملی هستند، به عنوان مثال. یک گروه آلدهیدی بنابراین وانیلین را می توان از مشتقات آن در نظر گرفت بنزآلدئیدس

تصویر

این ساختار به ترکیب نام سیستماتیک می دهد: 4-هیدروکسی-3-متوکسی بنزالدئید.

را گروه آلدهید رایحه مشخص وانیل را قاطعانه تعیین می کند. ماده وانیلین به دلیل داشتن سه گروه عملکردی قادر به وارد شدن به واکنش های زیادی است.

به عنوان مثال، وانیلین از طریق یک تغییر شیمیایی، هیدروژناسیون کاتالیزوری (افزودن هیدروژن)، یا از طریق اکسیداسیون به مشتقات اسید وانیلیک به وانیل الکل تبدیل می شود.

مشخصات
وانیلین کریستال های بی رنگ یا مایل به سفیدی را با بو و طعم مشخص تشکیل می دهد. وانیلین در دمای اتاق به خوبی در آب حل می شود و در دمای 80 درجه سانتی گراد بهتر است. نمونه هایی از حلال های خوب اتانول، اتر، دی سولفید کربن یا اسید استیک هستند.

وقتی پارچه در معرض هوای نور و مرطوب قرار می گیرد، پارچه به آرامی تجزیه می شود و قهوه ای می شود. بنابراین استفاده از آن در عطرسازی صابون مشکل ساز است.

وانیلین تداخل دارویی دارد. بستنی بیش از حد وانیلی نه تنها معده را خراب می کند، بلکه از تجزیه داروها، داروها و سموم خاصی از آنزیم های کبدی نیز جلوگیری می کند. به عنوان مثال، مسکن پاراستامول با ترکیب با وانیل دیگر سم زدایی نمی شود که می تواند منجر به آسیب کبدی شود. با این حال، در همان زمان، وانیلین آنزیم های دیگری را فعال می کند که مسکن را به شکل تهاجمی تبدیل می کند. آنزیم های فعال شده توسط وانیلین همچنین می توانند باعث تجزیه قرص خواب فنوباربیتال شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا