لوئیجی گالوانی در شیمی

دستاوردهای علمی او

از سال 1780 به بعد، GALVANI با تحریک عصبی سروکار داشت و همچنین مطالعاتی روی حیوانات انجام داد. او به طور تصادفی کشف کرد که یک در ابتدا ساخته شده است پاهای قورباغه هنگامی که یک جرقه همزمان از یک ماشین برق‌زای مجاور می‌پرد، تکان می‌خورد. در اولین بیوگرافی لوئیجی گالوانی گزارش شده است که این مشاهدات توسط او انجام نشده است، بلکه توسط همسرش LUCIA GALEAZZI، دختر یک پروفسور انجام شده است. بنابراین باید بحث شهر در بولونیا و همچنین محتوای یک غزل باشد:

غریزه زندگی جدید او بود، نه تو
در اندام قورباغه بدون پوست یافت می شود.

در هر صورت، GALVANI این پدیده را بیشتر مورد بررسی قرار داد و چند سال بعد متوجه شد که پای قورباغه نیز هنگامی که با قلاب مسی روی یک توری آهنی آویزان می‌شود و خود رنده آهنی را لمس می‌کند، تکان می‌خورد. او خود مشاهدات خود را در مورد برق حیوانی به شرح زیر است:

اما سپس حیوان را به اتاقی دربسته آوردم و روی یک بشقاب آهنی گذاشتم. و وقتی صفحه را با قلاب مسی وارد شده در نخاع لمس کردم، همان انقباضات اسپاسمیک قبلی را مشاهده کردم. آزمایش با فلزات دیگر در ساعات مختلف و در روزهای مختلف نتایج مشابهی را به همراه داشت.

آزمایش با غیر هادی ها، به عنوان مثال. ب. شیشه، رزین، سنگ و چوب خشک، هیچ اثری نداشت. این کاملاً تعجب آور بود و باعث شد من شک کنم که ممکن است در خود حیوان برق وجود داشته باشد. این سوء ظن همچنین با مشاهده ای تأیید شد که نوع خاصی از جریان مایع عصبی ظریف (مشابه جریان مایع الکتریکی در آزمایشات فلاسک لیدن) عصب را به عضله هنگام وقوع تشنج متصل می کند.
(از گالوانی: “De viribus electricitatis in motu musculari commentarius“، 1791)

گالوانی این پدیده را به الکتریسیته حیوانی تعبیر کرد و منبع الکتریسیته را در خود ماهیچه فرض کرد.امروزه می دانیم که اثرات دیگری برای پدیده های مشاهده شده توسط گالوانی تعیین کننده است:

  1. پای قورباغه ربطی به تولید برق ندارد و فقط نقش یک نشانگر حساس را ایفا می کند.
  2. در آزمایش ضروری است که دو فلز مختلف الکترولیت هاn برقراری ارتباط

در هر صورت، مشاهدات و ضبط های گالوانی آنقدر جامع و دقیق بود که الساندرو فیزیکدان ایتالیایی VOLTA (1745-1827) توانستند یک مورد جدید در حدود سال 1800 ایجاد کنند منبع انرژی (باتری) توسعه دهد.

اختراع شمع ولتایی بر اساس مشاهدات گالوانی، ویژه منبع ولتاژخود گالوانی آن را تجربه نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا