ترکیبات گوگرد در شیمی | فرهنگ لغت دانشجویی

حدود 20 درصد از تولید جهانی گوگرد پس از آن خواهد بود فرآیند FRASCH از رسوبات عنصری به دست می آید. گوگرد در زیر زمین با بخار فوق گرم (160 درجه سانتیگراد، 25 بار) ذوب شده و با هوای فشرده به سطح فشار داده می شود. گوگرد استخراج شده در حال حاضر بسیار خالص است (99.5 – 99.9٪).

بخش عمده ای از گوگرد امروز پس از فرآیند CLAUS بیرون از اچ 2 اس – گازهای حاوی (گاز طبیعی، گاز پالایشگاه). ابتدا بخشی از سولفید هیدروژن برای تشکیل بخار آب و دی اکسید گوگرد سوزانده می شود:

2 اچ 2 S + 3 O 2 2 SO 2 + 2 ساعت 2 O

تامین اکسیژن باید به گونه ای تنظیم شود که تنها یک سوم سولفید هیدروژن به دی اکسید گوگرد تبدیل شود، به طوری که در سلول راکتور پایین دست یک اچ 2 اس / بنابراین 2 – نسبت 2:1 وجود دارد. سپس گوگرد عنصری تولید می شود.

2 اچ 2 اس + بنابراین 2 3 اس + 2 اچ 2 O

گوگرد یک ماده خام مهم برای صنایع شیمیایی است.
در تولید اسید سولفوریک، مواد منفجره، دی سولفید کربن، رنگ های گوگردی و برای ولکانیزه کردن لاستیک استفاده می شود.

ترکیبات گوگرد-اکسیژن
ترکیبات گوگرد-اکسیژن اکسیدها، اکسی اسیدها و نمکهای آنها هستند که تنوع زیادی از آنها وجود دارد. مهمترین نماینده ها عبارتند از دی اکسید گوگرد، تری اکسید گوگرد، اسید سولفوریک و نمک های اسید سولفوریک، سولفات ها که همگی محصولات واسطه ای یا نهایی مهم در صنایع شیمیایی هستند.

دی اکسید گوگرد ، اس O 2 بی رنگ، بوی تند، گازی، سمی و محلول در آب است. هنگامی که با آب واکنش می دهد، محلولی تشکیل می شود که حاوی دی اکسید گوگرد محلول، یون های اکسونیوم و یون های سولفیت هیدروژن است و به نام اسید سولفور شناخته می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا