جوزف لوشمیت در شیمی

1. زمانی که در آن زندگی می کرد

جوزف لوشمیت در زمان تغییرات سیاسی بزرگ متولد شد. انقلاب فرانسه در پایان قرن هجدهم با موفقیت به پایان رسید و بر توسعه سایر کشورهای اروپایی نیز تأثیر گذاشت.
با تغییرات سیاسی تغییرات اقتصادی نیز به وجود آمد. انقلاب صنعتی که قبلاً در نیمه دوم قرن 18 در انگلستان آغاز شده بود، اکنون در آلمان نیز احساس می شود.

مهندسی مکانیک که ماشین تراش، مته و پرس تولید می کرد، به عنوان شاخه جدیدی از صنعت ظهور کرد. تعداد کوره های کک افزایش یافت و فرآیندهای جدیدی توسعه یافت. شهرهای بزرگ و مراکز صنعتی با شرکت های بزرگ پدید آمدند. اولین خط راه آهن بین نورنبرگ و فورت از سال 1835 به بهره برداری رسید و چهار سال بعد خط لایپزیک – درسدن به دنبال آن راه اندازی شد.

فرآیند BESSEMER در سال 1861، فرآیند SIEMENS-MARTIN در سال 1869 و فرآیند THOMAS که در سال 1878 معرفی شد، تغییرات عمده ای را در صنعت آهن ایجاد کرد و امکان تولید ماشین آلات جدید و بهتر را فراهم کرد.
در سال 1866، WERNER SIEMENS اصل الکترودینامیکی را توسعه داد. این امر امکان تغذیه برق را از طریق خطوط فشار قوی از سال 1882 به بعد فراهم کرد. شاخه جدیدی از صنعت به نام صنعت برق با تولید موتورهای الکتریکی، ماشین های دینام، کابل ها، تابلو برق، لامپ ها و غیره به وجود آمد.

2. CV

جوزف لوشمیت در 15 مارس 1821 در پوتشیرن جمهوری چک به دنیا آمد. پدرش کشاورز بود.

در سال 1839، LOSCHMIDT در دانشگاه آلمان در پراگ شروع به تحصیل در رشته فیلولوژی و فلسفه کرد. اما دو سال بعد به وین نقل مکان کرد و سپس به علوم طبیعی روی آورد.

LOSCHMIDT در سال 1843 فارغ التحصیل شد و مدتی در آزمایشگاه موسسه پلی تکنیک در وین کار کرد.
به دنبال آن شغلی در صنعت ایجاد شد که یک شکست اقتصادی برای LOSCHMIDT بود. در نتیجه این شکست، LOSCHMIDT موقعیتی را به عنوان معلم شیمی، فیزیک و ریاضیات در مدرسه متوسطه در وین پذیرفت.
در اوقات فراغت به تحقیق در مورد ساختار و اشکال کریستال ها

لوشمیت اولین کار علمی خود را در سال 1861 تحت عنوان “مطالعات شیمیایی” منتشر کرد.
در این کار او اولین کسی بود که پیوندهای دوگانه و سه گانه بین اتم های کربن را با استفاده از خطوط اتصال به صورت گرافیکی نشان داد.

LOSCHMIDT به طور گسترده با مواردی که همیشه در حال وقوع هستند سروکار داشت ارزش عناصر خاص، به عنوان مثال ب. یک ظرفیتی برای هیدروژن، دو ظرفیتی برای اکسیژن، سه ظرفیتی برای نیتروژن و چهار ظرفیتی برای کربن. در مقابل، او کثرت گرایی گوگرد را می دید. بر این اساس او توانست فرمول های ساختاری صحیحی برای ترکیبات نیتروژن و گوگرد بسازد و آنها را ترکیبات دائمی نامید.

او مشکوک بود که اتم‌های کربن علاوه بر پیوندهای منفرد و دوگانه، می‌توانند در حلقه‌ها نیز به هم متصل شوند.
او پیوندهای دوگانه را دارای قابلیت جمع می دانست.

LOSCHMIDT فرمول حلقه ای شکل (حلقه ای) از “هسته سیانوریک” پیش ساز فرمول بنزن را پیدا کرد.بنزن) همانطور که بعداً توسط KEKULE توسعه یافت.
علاوه بر این، LOSCHMIDT به درستی تشخیص داد که تولوئن (تولوئن) متیل بنزن است.
به ویژه، آثار بعدی KEKULE و ERLMEYER به طور قابل توجهی تحت تأثیر فرمول های LOSCHMIDT قرار گرفتند.

اما لوشمیت بیشتر به خاطر “شماره LOSCHMIDT‘ یا ‘ثابت LOSCHMIDT’.
در سال 1865، LOSCHMIDT در مقابل آکادمی علوم در وین سخنرانی کرد در مورد “اندازه مولکول های هوا”. او با استفاده از نظریه جنبشی گازها، قطر «مولکول های هوا» را محاسبه کرده بود و مقادیر نسبتاً دقیقی به دست آورده بود.
بر اساس این مقادیر، او تعداد مولکول‌های یک گاز را در حجم معینی تخمین زد و سپس آن را «عدد LOSCHMIDT» نامید.

این ثابت نیز نامیده می شودثابت AVOGADRO” نشان دهنده و مربوط به تعداد است

6,022   ·   10 23ذره
این تعداد ذرات است مقدار ماده از یک مول ماده، یعنی در یک مول اکسیژن، یک مول مس، یک مول آب و یک مول نمک معمولی، همیشه همان تعداد ذرات وجود دارد (یعنی 602,200,000,000,000,000,000).

در سال 1868 LOSCHMIDT دکتر خود را دریافت کرد. فیل hc و منصوب دانشیار شیمی فیزیک. از سال 1868 او همچنین به عنوان مدیر آزمایشگاه فیزیکی-شیمیایی در موسسه فیزیک دانشگاه وین مشغول به کار شد.

در سال 1890، پنج سال قبل از مرگش، بازنشسته شد. لوشمیت در 8 ژوئیه 1895 در وین، شهری که در آن زندگی و کار می کرد، درگذشت.

3. دستاوردهای مهم

  • محاسبه میانگین تعداد ذرات در یک مول (با استفاده از نظریه جنبشی گازها) عدد LOSCHMIDT
  • توسعه فرمول ترکیبات نیتروژن و گوگرد و پیوندهای کربن-کربن،
  • فرمول های پیش ساز برای بنزن (بنزن) و تولوئن (تولوئن)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا