مکانیسم واکنش های شیمیایی در شیمی | فرهنگ لغت دانشجویی

روشنگری از مکانیسم های واکنش با تعیین تجربی شروع می شود قانون نرخ برای انجام این کار، یک سیر واکنشی را در نظر می گیریم که عدالت را نسبت به این قانون تجربی زمان رعایت می کند. در صورت امکان، این فرضیه را با روش های تحلیلی مناسب آزمایش می کند.

با این حال، از آنجایی که محصولات میانی و حتی بیشتر از آن کمپلکس های فعال شده ناپایدار هستند و بنابراین بسیار کوتاه مدت هستند، تشخیص تحلیلی اغلب دشوار است. این باید با استفاده از روش های بسیار سریع و عمدتاً طیف سنجی انجام شود و به تلاش زیادی نیاز دارد.
فقط زمانی که همه مراحل فرعی، محصولات میانی و کشورهای در حال گذار روشن شده است، مرحله تعیین سرعت می تواند تحت تأثیر قرار گیرد تا سرعت واکنش کلی را به صورت هدفمند تغییر دهد.

تعیین تجربی قوانین سرعت و توضیح نزدیک مکانیسم واکنش های شیمیایی مهم ترین موارد است. وظایف سینتیک شیمیایی.

این کار برای معدود واکنش هایی که در آنها واکنش اولیه با واکنش ناخالص یکسان است، نسبتاً آسان است، به عنوان مثال. ب. در جانشینی نوکلئوفیل مرتبه دوم یا در برخی واکنش های گازی ساده.

اسن2 – واکنش ها

متفاوت از

اس ن 1   –   واکنش ها

در یک مرحله واکنش اعداد 1 و 2 نشان دهنده ترتیب جنبشی واکنش هستند. واکنش های مرتبه اول را واکنش های تک مولکولی می نامند. واکنش های مرتبه دوم دو مولکولی هستند.
در واکنش های تک مولکولی، سرعت واکنش تنها به غلظت یک واکنش دهنده بستگی دارد، در حالی که در واکنش های دو مولکولی، غلظت هر دو ماده اولیه بر سرعت واکنش تأثیر می گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا