قیمت کلرید پتاسیم در بورس

بررسی اجمالی بازار
برای سه ماهه منتهی به دسامبر 2021

آمریکای شمالی

قیمت کلرید پتاسیم در بورس در بازارهای جهانی از جمله آمریکای شمالی در این سه ماهه همچنان در حال افزایش است. کشاورزان شنیدند که با هزینه کود مبارزه می کنند، در حالی که تقاضای داخلی از بخش کشاورزی بالا باقی مانده است. علاوه بر این، محموله‌ها به دلیل فعالیت‌های تجاری کمتر متوقف شد، زیرا اکثر کشورها برای کنترل تورم مواد غذایی کشور در برابر تجارت مقاومت می‌کنند. در ایالات متحده آمریکا، هزینه بالای کودها همچنان فشار تورمی را بر مصرف کنندگان وارد می کند و قیمت ها در طول این سه ماهه به ارزش چند ساله خود رسید. بنابراین، پس از مشاهده یک افزایش نمایی در قیمت MOP شنیده شد که در ماه دسامبر در ایالات متحده در حدود 775 USD/MT در نوسان بود.

آسیا

موریات پتاس در سه ماهه چهارم 2021 به دلیل تقاضای بالا و کاهش موجودی در بحبوحه فعالیت های تولید در چین، در بازار آسیا نیز ثابت ماند. در همین حال، کاهش تولید اعمال شده توسط چین همراه با ممنوعیت صادرات چند کود، یکی از دلایل اصلی این افزایش ها باقی مانده است. قیمت کلرید پتاسیم در بورس در هند در ماه دسامبر به دلیل وجود ناکافی در بازار داخلی، در یک مقدار بسیار بالا در نوسان بود. با این حال، طبق آمارهای اخیر، فروش MOP از کودها به دلیل هزینه های سرسام آور آن به طور موثر کاهش یافت، در حالی که کشاورزان شروع به جستجوی جایگزین های دیگر برای محافظت از حاشیه سود خود کردند. علاوه بر این، تولید سالم فصل ربیع توسط کشاورزان مشاهده شد که خوش‌بینی را در بخش کود در هند افزایش داده است. علاوه بر این، دولت هند برای محافظت از رفاه کشاورزان، یارانه فعلی خود را افزایش داد. قیمت کلرید پتاسیم در بورس در ماه دسامبر حدود 605.2 دلار در هر تن بود.

اروپا

سازنده اروپایی مجبور شد با برخی رویدادهای غیرمعمول روبرو شود که پویایی بازار اروپا را در سه ماهه چهارم 2021 متزلزل کرد. رویدادهای مهم شامل افزایش شدید قیمت گاز طبیعی است که قیمت تقریباً تمام قیمت‌های مشتقات پایین دستی مانند آمونیاک را افزایش داد و همچنین بر غیرمشتقات تأثیر گذاشت. کودهای شیمیایی بالا برای اقتصادهای پرتنش از جمله بریتانیا، آلمان و روسیه هزینه کرد و دولت آنها در تلاش بود تا از مصرف کنندگان محافظت کند، زیرا تورم مواد غذایی شروع به فشار بر بشقاب آنها کرد. بنابراین، روسیه نیز برای حفظ حسن نیت مصرف کنندگان کشورها، سهمیه صادرات برخی کودها را در نظر می گیرد. در نتیجه، مشابه بازار جهانی، قیمت کلرید پتاسیم در بورس در سرتاسر فصل اروپا در سطح بالایی باقی ماند.

برای سه ماهه منتهی به سپتامبر 2021

مشاهده تصویر منبع

آمریکای شمالی

پیشنهادات برای کلرید پتاسیم در سه ماهه سوم سال 2021 بیشتر در سراسر منطقه آمریکای شمالی یک سیر صعودی داشت. وقوع طوفان آیدا در سواحل خلیج آمریکا منجر به تعطیلی چندین کارخانه تولیدی شد که منجر به عرضه محدود شد. قیمت ها در طول سه ماهه سوم به دلیل تقاضای قوی کود پایین دستی و هزینه تولید بالا به طور قابل توجهی افزایش یافت. مصرف کنندگان نگران بودند که قیمت های کود بالاتر به هزینه های بالاتر تولید ذرت و سویا تبدیل شود. قیمت پتاس (خشک) در ایلیونیس (ایالات متحده) در ماه سپتامبر به 600 دلار در هر تن رسید، در بالاترین حد تاریخی خود در چند سال اخیر.

آسیا و اقیانوسیه

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، قیمت کلرید پتاسیم در بورس در سه ماهه سوم سال 2021 به طور موثر افزایش یافت. تقاضا برای کلرید پتاسیم در سه ماهه سوم از بخش کودهای شیمیایی در چین همچنان قوی بود. در بازار هند، قیمت MOP در ماه آگوست ارزش قابل توجهی به دست آورد که به دلیل توقف فعالیت های وارداتی از کشورهای عمده صادرکننده با تقاضای بالا، حمایت شد. تحریم های اروپا علیه بلاروس به دلیل مسائل حقوق بشر بر عرضه کلی و همچنین قیمت قرارداد MOP در هند تأثیر گذاشت. قیمت MOP (92%) از 359 دلار در هر تن به 466 دلار در هر تن در هند از جولای تا سپتامبر افزایش یافت. علاوه بر این، اجرای محدودیت‌های COVID در سراسر بنادر اصلی چین سناریوی کلی قیمت را در سراسر آسیا تشدید کرد.

اروپا

بازار اروپا روند صعودی قیمت پتاس را در سه ماهه سوم سال 2021 نشان داد. قیمت پتاس در ماه سپتامبر نسبت به آگوست 10 درصد بالاتر بود. افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا سودآوری تجارت کود را در سه ماهه سوم تغییر داد. CF Industries این ارزیابی را در نظر گرفت که آیا ممکن است هزینه کاهش ارزش برای تجارت خود در بریتانیا (بریتانیا) مورد نیاز باشد یا خیر. دو تولیدکننده عمده کود از تعطیلی واحدهای تولید کود در اروپا در سه ماهه سوم به دلیل قیمت بالای گاز طبیعی خبر دادند. تعدادی از عوامل به افزایش قیمت منطقه ای و مشکل در تامین مواد کمک کردند.

برای سه ماهه منتهی به ژوئن 2021

آمریکای شمالی

در طول سه ماهه دوم سال 2021، تقاضای موریات پتاس (MOP) در منطقه آمریکای شمالی با افزایش برداشت از بخش کشاورزی برای مقابله با درخواست‌های فصلی از بازار داخلی و خارجی افزایش یافت. هنگامی که موزائیک ایالات متحده K1 و K2 خود را بسته بود، منابع شاهد برخی موانع بودند

معادن در استرهازی کانادا و تولید در معادن پتاس Colonsay (کانادا) از سر گرفته شد. در حالی که غول پتاس کانادایی Nutrien اعلام کرد که تخمین زده می شود تولید پتاس را 0.5 میلیون تن در نیمه دوم سال 2021 افزایش دهد تا با افزایش تقاضای جهانی و کاهش عرضه مقابله کند. به دلیل تقاضای قوی و عرضه محدود بازار در منطقه آمریکای شمالی، قیمت کلرید پتاسیم در بورس به 476 دلار در هر تن در سه ماهه دوم افزایش یافت.

آسیا و اقیانوسیه

چشم‌انداز منطقه‌ای تقاضای کلرید پتاسیم رشد قوی در سه ماهه دوم را گزارش کرد، در حالی که قیمت‌ها افزایش چند برابری را مشاهده کردند، زیرا برداشت‌ها از بخش کشاورزی در بازارهای هند به شدت افزایش یافته است. به عنوان یک اثر موج دار، قیمت کلرید پتاسیم در بورس در بازار هند در اوایل سه ماهه دوم به طور قابل توجهی افزایش یافت و بحث های Ex-Depot احمدآباد به 280 دلار در هر تن در آوریل رسید که نشان دهنده افزایش فوق العاده نسبت به سطوح مشاهده شده در سه ماهه اول بود. بازار پتاس چین نیز در طول سه ماهه به دلیل تقاضای قوی بخش کود، افزایش چشمگیری را گزارش کرد. به دلیل محدودیت در عرضه منطقه ای، به دلیل واردات از آمریکای شمالی، عرضه کاهش یافت.

اروپا

پس از اعلام شورای اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال دور چهارم تحریم ها علیه بلاروس، صادرکننده کلیدی پتاس، تاجران منطقه ای پتاس از کمبود عرضه در بازار بیم داشتند. تهدید تحریم‌ها بر پتاس بلاروس باعث خرید وحشت در برخی از بازارهای اروپایی شد. قیمت کلرید پتاسیم در بورس به دلیل افزایش جهانی نرخ ها، افزایش جدیدی را تجربه کرد. با این حال، کاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل در منطقه اقیانوس اطلس، محموله های وارداتی را در سه ماهه دوم سال 2021 امکان پذیرتر کرد. تقاضا در بازار داخلی در میان درخواست های قوی از بخش کشاورزی افزایش یافت.

برای سه ماهه منتهی به مارس 2021

آمریکای شمالی

بازار قیمت کلرید پتاسیم در بورس آمریکای شمالی در سه ماهه اول سال 2021 شاهد عرضه کم بود. فعالیت های ذخیره سازی مجدد به شدت تحت تأثیر طوفان زمستانی یخ زده در منطقه خلیج آمریکا قرار گرفت. به دلیل افزایش هزینه های حمل و نقل در سه ماهه اول سال 2021، موجودی انبارها رو به پایان بود. یک تولیدکننده پیشرو کود، حجم بالای فروش پتاس را به دلیل ادامه تقاضای قوی در بازارهای آمریکای شمالی و فراساحل گزارش داد. با این حال، فروش با باد مخالف تقویت دلار کانادا مواجه شد. قیمت MOP ایالات متحده حدود 310-320 دلار در هر تن در ماه مارس بر اساس FOB ارزیابی شد که نشان دهنده افزایش بیش از 15-20 دلار در هر تن نسبت به سطوح فوریه است.

آسیا و اقیانوسیه

کاهش محموله های ایالات متحده در میان شرایط بد آب و هوا باعث کمبود عرضه جهانی کلرید پتاسیم شد. در هند، تولیدکنندگان کلیدی کودها قیمت‌ها را پیش از «فصل خریف» آتی افزایش دادند. به طور کلی، منطقه به دلیل عرضه کم که با افزایش فعالیت‌های کشاورزی پس از عرضه واکسن، سرعت خود را حفظ کرد، تقاضای قوی داشت. قیمت فوب شانگهای برای تحویل در آوریل به 400 دلار در هر تن افزایش یافت.

اروپا

منابع MOP در اروپا در طول سه ماهه اول ثابت بود، زیرا عملیات کارخانه در طول سه ماهه به دلیل شرایط آب و هوایی شدید و تولید محصولات کشاورزی ضعیف گزارش شد. برآورد می شود که حدود 3.2 MTPA به ظرفیت کلرید پتاسیم اضافه شود که در سه ماهه آینده وارد جریان خواهد شد که احساسات خریدار را افزایش داد. تقاضا تا حد زیادی سرکوب شد زیرا برداشت از بازار کشاورزی به دلیل هوای نامناسب سرد کاهش یافت. برخی از سهام به دلیل تقاضای بیشتر به ایالات متحده هدایت شدند.

برای سه ماهه منتهی به دسامبر 2020

آسیا

افزایش مداوم قیمت خوراک و مزارع در سراسر آسیای جنوب شرقی باعث افزایش شگفت انگیز قیمت کلرید پتاسیم در بورس شد. پیشنهادات پتاس ارسال شده به آسیا در سه ماهه پایانی سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش یافت که به دلیل کمبود در دسترس بودن کانتینر و حمل و نقل دریایی بالا تشدید شد. کاهش تولید روغن پالم در چندین کشور آسیای جنوب شرقی به طور قابل توجهی مصرف پتاس را در طول سه ماهه کاهش داد. کمبود نیروی انسانی و موجودی‌های مازاد از دیگر نگرانی‌های کلیدی در برخی از کشورهایی بود که فعالیت‌ها به دلیل قرنطینه‌های جزئی تحت تأثیر قرار گرفتند.

آمریکای شمالی

آمریکای شمالی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کلرید پتاسیم در جهان است، فروش قوی MOP را در سه ماهه چهارم گزارش کرده است. قیمت کلرید پتاسیم در بورس متفاوت بوده است. استفاده موثر از ظرفیت ابتدا در سه ماهه از سطح تقاضا فراتر رفت و برخی از تولیدکنندگان آمریکایی را مجبور کرد از طریق کاهش تولید فعالیت کنند. تقاضا برای پتاس به دلیل فروش بیشتر به بخش کشاورزی، محرک اصلی سود برای بسیاری از تولیدکنندگان کود در سراسر ایالات متحده بود. قیمت MOP حدود 140 دلار در هر تن در ایالات متحده بود که نشان دهنده افزایش های متعدد در سه ماهه چهارم بود. قیمت کلرید پتاسیم در بورس تحویل سه ماهه اول به دلیل افزایش تقاضا، 40 دلار در هر تن قیمت گذاری شد. فروش پتاس در بازارهای نفت و گاز تحت فشار باقی ماند، با این حال بسیاری از تولیدکنندگان می‌توانند فروش خود را با کانال‌گذاری ذخایر خود به بخش کشاورزی مدیریت کنند.

اروپا

عرضه کلرید پتاسیم در سه ماهه چهارم با وجود اینکه دوره پایینی برای فرتی اروپا بود، ثابت ماند.

صنعت لیزر مقداری به منطقه غرب صادر شد. تقاضا در سه ماهه سوم در میان رکود فصلی کاهش یافت که بر احساسات بازار در بخش بیشتری از سه ماهه تاثیر گذاشت. تامین مجدد موجودی فعال توسط برخی از مصرف کنندگان آمریکایی، احساسات بازار را بالا نگه داشت. با این حال، بازیکنان انتظار داشتند روند قیمت کلرید پتاسیم در بورس در سه ماهه اول بهبود یابد که نشان دهنده قیمت بالاتر در خریدهای نقدی در ژانویه 2021 است.
چگونه می توانیم کمک کنیم
ChemAnalyst به حوزه‌های مشکل‌ساز و خطرات مرتبط با تجارت شیمیایی و پتروشیمی در سطح جهانی می‌پردازد و تصمیم‌گیرندگان را قادر می‌سازد تا انتخاب‌های هوشمندانه داشته باشند. عواملی مانند خطرات ژئوپلیتیکی، خطرات زیست محیطی، در دسترس بودن مواد خام، عملکرد زنجیره تامین، اختلال در فناوری و غیره را شناسایی و تجزیه و تحلیل می کند. نوسانات بازار را هدف قرار می دهد و به مشتریان اطمینان می دهد که از طریق چالش ها و دام ها به شیوه ای کارآمد و چابک عبور می کنند. به موقع بودن و دقت داده ها صلاحیت اصلی ChemAnalyst بوده است که به نفع صنعت داخلی و همچنین جهانی در تنظیم نقاط داده بلادرنگ برای اجرای پروژه های چند میلیارد دلاری در سطح جهانی است.

منبع

https://www.chemanalyst.com/Pricing-data/potassium-chloride-1161

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا