قیمت اسید فسفریک خوراکی

اسید فسفریک یک ماده شیمیایی مهم است که کاربردهای زیادی در صنایع، کشاورزی و حتی در بسیاری از خانه ها پیدا می کند. در این مقاله ScienceStruck، به برخی از کاربردهای مهم اسید فسفریک خواهیم پرداخت.

کارخانه مواد غذایی
زن در حال لحیم کاری یک برد مدار
جراحی دندان
اسید فسفریک که به نام اسید اورتوفسفریک نیز شناخته می شود، یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین اسیدها است. این یک اسید معدنی است که شامل سه اتم هیدروژن، یک اتم فسفر و چهار اتم اکسیژن است. بنابراین فرمول شیمیایی اسید فسفریک H3PO4 است. این یک اسید مهم است که کاربردهای وسیعی دارد. در بخش های بعدی متوجه خواهیم شد که تمام اسید فسفریک برای چه مواردی استفاده می شود.

مشاهده تصویر منبع

زدودن زنگ
یکی از رایج ترین کاربردهای اسید فسفریک برای زدودن زنگ از سطوح فلزی است. به عنوان یک مبدل زنگ در اعمال مستقیم به آهن، فولاد و سایر سطوح فلزی زنگ زده عمل می کند. آهن قهوه ای مایل به قرمز یعنی اکسید آهن را به فسفات آهن سیاه رنگ تبدیل می کند. پس از این درمان، پوشش سیاه فسفات آهن را می توان به راحتی پاک کرد و سطح فلز تازه زیرین را آشکار کرد.

قیمت اسید فسفریک خوراکی نیز حائز اهمیت است. چون قیمت اسید فسفریک خوراکی در قیمت موتد خوراکی تاثیر دارد.
برای حذف کامل زنگ زدگی، ممکن است چندین کاربرد اسید فسفریک مورد نیاز باشد. در برخی از کاربردها، جایی که ظاهر بیرونی ثانویه است، پوشش فسفات سیاه تشکیل شده در اثر استفاده از این اسید ممکن است در جای خود باقی بماند تا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی ایجاد کند. زنگ زدای مبتنی بر اسید فسفریک مایعی مایل به سبز است که برای غوطه وری مناسب است، اما اغلب به صورت ژل برای استفاده آسان فرموله می شود.

استفاده در غذاهای فرآوری شده
اسید فسفریک به عنوان یک افزودنی برای اسیدی کردن غذاها و نوشیدنی ها مانند کولاهای مختلف استفاده می شود. طعمی تند یا ترش می دهد و از آنجایی که به صورت انبوه تولید می شود، این ماده شیمیایی به راحتی در دسترس است.

با این حال، این استفاده خاص از اسید فسفریک بحث‌هایی را برانگیخته است، زیرا بسیاری سؤالاتی را در مورد تأثیرات سلامتی این اسید بر بدن انسان مطرح کرده‌اند.

کاربردهای پزشکی
یکی از کاربردهای مهم آن در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی است. اسید فسفریک به عنوان یک عنصر در داروهای ضد تهوع بدون نسخه استفاده می شود که اتفاقاً حاوی سطوح بالایی از قند، یعنی گلوکز و فروکتوز است. در دندانپزشکی، این اسید با پودر روی ترکیب می شود و فسفات روی را تشکیل می دهد که به عنوان سیمان موقت دندان استفاده می شود. همچنین در ارتودنسی به عنوان محلول اچینگ برای تمیز کردن و زبری سطح دندان ها قبل از قرار دادن براکت ها و سایر وسایل دندانپزشکی استفاده می شود. این اسید همچنین در بسیاری از محلول های سفید کننده دندان برای از بین بردن پلاک هایی که ممکن است روی سطح دندان وجود داشته باشد استفاده می شود.

قیمت اسید فسفریک خوراکی را از سایت ما دریافت نمایید. ما قیمت اسید فسفریک خوراکی را با بهترین شرایط به شما اعلام می کنیم.
استفاده های دیگر
به عنوان یک الکترولیت در سلول های سوختی اسید فسفریک استفاده می شود. همچنین به عنوان یک پاک کننده در تجارت های مربوط به ساخت و ساز استفاده می شود تا رسوبات معدنی، لکه های سیمانی و لکه های آب سخت را از بین ببرد.

اسید فسفریک داغ در ریزساخت برای حکاکی نیترید سیلیکون استفاده می شود. علاقه مندان برای کمک به فرآیند لحیم کاری از آن به عنوان شار استفاده می کنند. همچنین در محلول های pH هیدروپونیک برای کاهش pH محلول های غذایی استفاده می شود.

اسید فسفریک همچنین به عنوان یک الکترولیت در پولیش الکتریکی مس برای از بین بردن سوراخ ها استفاده می شود. در پردازش نیمه هادی مرکب، معمولاً به عنوان یک عامل اچینگ مرطوب استفاده می شود.

این اسید به عنوان تنظیم کننده pH در لوازم آرایشی و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل اکسید کننده شیمیایی برای تولید کربن فعال استفاده می شود. همراه با آب مقطر به عنوان الکترولیت در ژنراتورهای اکسیژن هیدروژن استفاده می شود.

بنابراین اسید فسفریک یک اسید مهم است که کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف از متالورژی گرفته تا صنایع غذایی دارد. یکی از مهم ترین و مفیدترین مواد شیمیایی شناخته شده برای بشر است.

قیمت اسید فسفریک خوراکی

قیمت اسید فسفریک خوراکی بسته به تولیدکننده آن و برند آن متفاوت می باشد. شرکتهای فروش مواد شیمیایی قیمت اسید فسفریک خوراکی را در اختیار شما قرار می دهند. قیمت اسید فسفریک خوراکی می تواند بسیار متغیر باشد.

منبع

https://sciencestruck.com/phosphoric-acid-uses

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا