قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی

جذب، انتقال و دفع
اسید اسکوربیک هم با انتقال فعال و هم با انتشار ساده در بدن جذب می شود. حمل و نقل فعال وابسته به سدیم – انتقال دهنده های کمکی سدیم آسکوربات (SVCTs) و انتقال دهنده های هگزوز (GLUT) – دو ناقل مورد نیاز برای جذب هستند. SVCT1 و SVCT2 شکل کاهش یافته آسکوربات را در غشای پلاسمایی وارد می کنند. GLUT1 و GLUT3 دو ناقل گلوکز هستند و فقط فرم دهیدروآسکوربیک اسید ویتامین C را انتقال می دهند.[82] اگر چه دهیدروآسکوربیک اسید با سرعت بیشتری نسبت به آسکوربات جذب می شود، مقدار دهیدروآسکوربیک اسید موجود در پلاسما و بافت ها در شرایط عادی کم است، زیرا سلول ها به سرعت اسید دهیدروآسکوربیک را به آسکوربات کاهش می دهند. بنابراین، به نظر می رسد SVCT ها سیستم غالب برای انتقال ویتامین C در بدن هستند.

SVCT2 تقریباً در هر بافتی در انتقال ویتامین C نقش دارد. حیوانات «SVCT2 Knockout» که از نظر ژنتیکی فاقد این ژن کاربردی هستند، اندکی پس از تولد می میرند، [86] که نشان می دهد انتقال ویتامین C با واسطه SVCT2 برای زندگی ضروری است.

با مصرف منظم میزان جذب بین 70 تا 95 درصد متغیر است. با این حال، با افزایش مصرف، میزان جذب کاهش می یابد. در مصرف زیاد (1.25 گرم)، جذب جزئی اسید اسکوربیک توسط انسان ممکن است به 33% برسد. در مصرف کم (<200 میلی گرم) میزان جذب می تواند تا 98٪ برسد.

غلظت آسکوربات بیش از آستانه جذب مجدد کلیوی آزادانه وارد ادرار شده و دفع می شود. در دوزهای غذایی بالا (مطابق با چند صد میلی گرم در روز در انسان) آسکوربات در بدن انباشته می شود تا زمانی که سطح پلاسما به آستانه جذب کلیوی برسد که در مردان حدود 1.5 میلی گرم در دسی لیتر و در زنان 1.3 میلی گرم در دسی لیتر است. غلظت های بیشتر از این مقدار در پلاسما (که تصور می شود نشان دهنده اشباع بدن است) به سرعت از طریق ادرار با نیمه عمر حدود 30 دقیقه دفع می شود. غلظت های کمتر از این مقدار آستانه به طور فعال توسط کلیه ها حفظ می شود و نیمه عمر دفع باقی مانده از ذخیره ویتامین C در بدن به شدت افزایش می یابد و با کاهش ذخایر بدن، نیمه عمر طولانی تر می شود. این نیمه عمر افزایش می یابد تا زمانی که با شروع اولین علائم اسکوربوت به 83 روز برسد.[88]

اگرچه حداکثر ذخیره ویتامین C بدن تا حد زیادی توسط آستانه کلیوی برای خون تعیین می شود، بافت های زیادی وجود دارند که غلظت ویتامین C را به مراتب بالاتر از خون حفظ می کنند. بافت‌های بیولوژیکی که بیش از 100 برابر سطح ویتامین C در پلاسمای خون تجمع می‌یابند، غدد فوق کلیوی، هیپوفیز، تیموس، جسم زرد و شبکیه هستند.[89] آنهایی که غلظت آنها 10 تا 50 برابر در پلاسمای خون است عبارتند از: مغز، طحال، ریه، بیضه، غدد لنفاوی، کبد، تیروئید، مخاط روده کوچک، لکوسیت ها، پانکراس، کلیه و غدد بزاقی.

اسید اسکوربیک می تواند در بدن انسان توسط آنزیم ال-آسکوربات اکسیداز اکسیده (تجزیه) شود. آسکورباتی که در اثر اشباع بدن مستقیماً از طریق ادرار دفع نمی شود یا در سایر متابولیسم های بدن از بین نمی رود توسط این آنزیم اکسید شده و حذف می شود.

قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی

قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی را با یک تماس دریافت کنید. قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی بسته به برند آن مختلف می باشد. قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی برای مراکز پزشکی قابل توجه است. قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی  بر محصولات پزشکی تاثیر می گذارد.

کوفاکتور آنزیمی
اسید اسکوربیک عملکردهای فیزیولوژیکی متعددی را در بدن انسان انجام می دهد. این عملکردها شامل سنتز کلاژن، کارنیتین و انتقال دهنده های عصبی می باشد. سنتز و کاتابولیسم تیروزین؛ و متابولیسم میکروزوم. در طول بیوسنتز، آسکوربات به عنوان یک عامل کاهش دهنده عمل می کند، الکترون اهدا می کند و از اکسیداسیون جلوگیری می کند تا اتم های آهن و مس را در حالت کاهش یافته نگه دارد. ویتامین C به عنوان یک دهنده الکترون برای هشت آنزیم مختلف عمل می کند:

سه آنزیم (پرولیل-3-هیدروکسیلاز، پرولیل-4-هیدروکسیلاز و لیزیل هیدروکسیلاز) که برای هیدروکسیلاسیون پرولین و لیزین در سنتز کلاژن مورد نیاز هستند. این واکنش ها از طریق پرولیل هیدروکسیلاز و لیزیل هیدروکسیلاز به آمینو اسیدهای پرولین یا لیزین در مولکول کلاژن گروه های هیدروکسیل اضافه می کنند که هر دو به ویتامین C به عنوان کوفاکتور نیاز دارند. هیدروکسیلاسیون به مولکول کلاژن اجازه می دهد تا ساختار مارپیچ سه گانه خود را به خود بگیرد و بنابراین ویتامین C برای ایجاد و نگهداری بافت اسکار، رگ های خونی و غضروف ضروری است.
دو آنزیم (ε-N-trimethyl-L-lysine hydroxylase و γ-butyrobetaine hydroxylase) که برای سنتز کارنیتین ضروری هستند. کارنیتین برای انتقال اسیدهای چرب به میتوکندری برای تولید ATP ضروری است.
سه آنزیم باقی مانده دارای عملکردهای مشترک زیر هستند، اما عملکردهای دیگری نیز دارند:
دوپامین بتا هیدروکسیلاز در بیوسنتز نوراپی نفرین از دوپامین شرکت می کند.
مونواکسیژناز آلفا آمیدکننده پپتیدیل گلیسین، هورمون های پپتیدی را با حذف باقیمانده گلی اکسیلات از بقایای گلیسین C ترمینال آنها آمید می کند. این باعث افزایش ثبات و فعالیت هورمون پپتیدی می شود.
4-هیدروکسی فنیل پیروات دی اکسیژناز متابولیسم تیروزین را تعدیل می کند.
سیستم ایمنی
ویتامین C در غلظت‌های بالا در سلول‌های ایمنی یافت می‌شود و در هنگام عفونت به سرعت مصرف می‌شود. نحوه تعامل ویتامین C با سیستم ایمنی مشخص نیست.

فرض شده است که فعالیت فاگوسیت‌ها، تولید سیتوکین‌ها و لنفوسیت‌ها و تعداد مولکول‌های چسبنده سلولی در مونوسیت‌ها را تعدیل می‌کند.[101]

نقش در گیاهان
اسید اسکوربیک با کلروپلاست ها مرتبط است و ظاهراً در بهبود استرس اکسیداتیو فتوسنتز نقش دارد. علاوه بر این، تعدادی نقش دیگر در تقسیم سلولی و اصلاح پروتئین دارد. به نظر می رسد گیاهان قادر به ساخت آسکوربات حداقل از طریق یک مسیر بیوشیمیایی دیگر هستند که با مسیر اصلی در حیوانات متفاوت است، اگرچه جزئیات دقیق ناشناخته باقی مانده است.[102]

نیازهای روزانه
مصرف مرجع رژیم غذایی آمریکای شمالی 90 میلی گرم در روز برای مردان بالغ، 75 میلی گرم در روز برای زنان بالغ، و بیش از 2 گرم (2000 میلی گرم) در روز توصیه می کند. یک رژیم غذایی متعادل بدون مکمل معمولاً حاوی ویتامین C کافی برای جلوگیری از اسکوربوت در یک فرد بالغ سالم است، در حالی که کسانی که تنباکو مصرف می‌کنند یا تحت استرس هستند کمی بیشتر نیاز دارند.

قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی

قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی با یک کلیک در این سایت بدست می آید. قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی برای پزشکان و متخصصصان آزمایشگاه بسیار مهم است.

توصیه های ویتامین C ایالات متحده
مقدار توصیه شده رژیم غذایی (مرد بالغ) 90 میلی گرم در روز
مقدار توصیه شده رژیم غذایی (زن بالغ) 75 میلی گرم در روز
مقدار توصیه شده رژیم غذایی (بارداری) 85 میلی گرم در روز
مقدار توصیه شده رژیم غذایی (شیردهی) 120 میلی گرم در روز
سطح مصرف بالای قابل تحمل (مرد بالغ) 2000 میلی گرم در روز
سطح مصرف بالای قابل تحمل (زن بالغ) 2000 میلی گرم در روز

مشاهده تصویر منبع
مصرف توصیه شده
توصیه هایی برای دریافت ویتامین C توسط آژانس های ملی مختلف تنظیم شده است:

40 میلی گرم در روز یا 280 میلی گرم در هفته به یکباره مصرف شود: آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا
40 میلی گرم در روز طبق توصیه های موسسه ملی تغذیه هند، حیدرآباد
45 میلی گرم در روز 300 میلی گرم در هفته: سازمان بهداشت جهانی
80 میلی گرم در روز: شورای کمیسیون اروپا در مورد برچسب گذاری مواد غذایی
90 میلی گرم در روز (مردان) و 75 میلی گرم در روز (زنان): Health Canada 2007
90 میلی گرم در روز (مردان) و 75 میلی گرم در روز (زنان): آکادمی ملی علوم ایالات متحده.
100 میلی گرم در روز: موسسه ملی بهداشت و تغذیه ژاپن.
برای اهداف برچسب زدن مواد غذایی و مکمل های غذایی ایالات متحده، مقدار در یک وعده به عنوان درصد ارزش روزانه (%DV) بیان می شود. برای اهداف برچسب زدن ویتامین C، 100٪ از ارزش روزانه 60 میلی گرم بود، اما از ماه می 2016 به 90 میلی گرم تغییر یافته است. جدولی از مقادیر روزانه قبل از تغییر بزرگسالان در مرجع دریافت روزانه ارائه شده است. شرکت های مواد غذایی و مکمل ها تا 28 ژوئیه 2018 فرصت دارند تا از این تغییر پیروی کنند.

تست سطوح
آزمایش‌های ساده از دی کلروفنولیندوفنول، یک شاخص ردوکس، برای اندازه‌گیری سطوح ویتامین C در ادرار و سرم یا پلاسمای خون استفاده می‌کنند. با این حال، این موارد منعکس کننده مصرف اخیر رژیم غذایی هستند تا سطح ویتامین C در ذخایر بدن. کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا فاز معکوس برای تعیین میزان ذخیره ویتامین C در لنفوسیت ها و بافت استفاده می شود. مشاهده شده است که در حالی که سطوح سرمی یا پلاسمای خون از ریتم شبانه روزی یا تغییرات کوتاه مدت رژیم غذایی پیروی می کنند، سطوح درون بافت ها پایدارتر هستند و دید بهتری از در دسترس بودن آسکوربات در بدن ارائه می دهند. با این حال، تعداد بسیار کمی از آزمایشگاه‌های بیمارستانی به اندازه کافی مجهز و آموزش دیده برای انجام چنین آنالیزهای دقیقی هستند و نیاز به تجزیه و تحلیل نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های تخصصی دارند.

منابع غذایی
غنی ترین منابع طبیعی میوه ها و سبزیجات هستند. ویتامین C پرمصرف‌ترین مکمل غذایی است که در اشکال مختلف از جمله قرص، مخلوط نوشیدنی و کپسول موجود است. ویتامین C با استفاده از یک کانال وابسته به یون سدیم توسط روده ها جذب می شود. از طریق روده از طریق مکانیسم های حساس به گلوکز و غیر حساس به گلوکز منتقل می شود. وجود مقادیر زیاد قند در روده یا خون می تواند جذب را کند کند.

قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی

قیمت اسید اسکوربیک ازمایشگاهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا