سولفات ها در شیمی | فرهنگ لغت دانشجویی

سولفات مس ( سی و اس O 4 ) بی رنگ است و با آب واکنش می دهد و پنتاهیدرات را تشکیل می دهد. سی و اس O 4 · 5 اچ 2 O ، که به رنگ آبی است. بنابراین می توان از آن برای تشخیص آب استفاده کرد، به عنوان مثال. ب. در حلالهای آلی.
از سولفات مس در تولید رنگدانه های رنگی و پانسمان بذر استفاده می شود. از آنجایی که آثار مس موجودات پایین تر را از بین می برد، افزودن یک سکه مسی به گلدان به تازه نگه داشتن آب کمک می کند.

سفید سولفات سرب همچنین به سختی حل می شود و در طول فرآیند تخلیه در باتری سرب اسیدی تشکیل می شود:

پ ب + پ ب O 2 + 2 اچ 2 اس O 4 L آ یعنی ه n E n تی ل آ یعنی ه n 2 پ ب اس O 4 + 2 اچ 2 O

اگر انرژی الکتریکی از خارج به سیستم تامین شود و انباشته شارژ شود، فرآیند شیمیایی معکوس شده و سرب و اکسید سرب (IV) تشکیل می‌شوند.

سولفات آمونیوم یک کود نیتروژن مهم است و در تولید مواد بازدارنده شعله استفاده می شود. سولفات پتاسیم برای ساخت متفرقه استفاده می شود م جی اس O 4 · اچ 2 O کودها و اطفاء حریق.

همانطور که کیزریت کانی،، می آید سولفات منیزیم در طبیعت. هپتا هیدرات، م جی اس O 4 · 7 اچ 2 O ، به نمک اپسوم معروف است و به عنوان ملین استفاده می شود. سولفات منیزیم در تولید کودهای مخلوط و در تصفیه آب استفاده می شود.

گروه خاصی از سولفات ها هستند زاج ها ، حاوی کاتیون های مختلف اینها به اصطلاح نمک های دوگانه هستند که از سولفات یک فلز تک ظرفیتی و سه ظرفیتی تشکیل می شوند، به عنوان مثال. ب. آلومینیم پتاسیم، ک آ ل ( اس O 4 ) 2 · 12 اچ 2 O .
در گذشته از زاج برای مومیایی کردن به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی استفاده می شد. اجداد ما نیز از زاج برای فرآوری چرم استفاده می کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا