رابرت بونسن در شیمی

دستاوردهای علمی
این محقق با استعداد قبلاً در اولین کار علمی خود مشهود بود. در سال 1834 BUNSEN تحقیقاتی را در مورد اثرات هیدروکسید آهن به عنوان دارویی برای مسمومیت با آرسنیک انجام داد. بررسی‌های او به داروخانه‌ها در چندین ایالت آلمان دستور داده شد که هیدروکسید آهن را در انبار نگه دارند تا در صورت مسمومیت با آرسنیک، که در آن زمان غیرمعمول نبود، فوراً مصرف شود.

BUNSEN سپس به کانی شناسی و زمین شناسی شیمیایی روی آورد. در طی یک سفر تحقیقاتی سه ماهه به ایسلند از طرف دولت دانمارک، او در مورد آبفشان های متعدد آنجا تحقیق کرد و مقدار زیادی از مواد را جمع آوری کرد.

از سال 1836، BUNSEN با شیمی آلی، به ویژه با نظریه رادیکال ها سر و کار داشت.

پس از سال 1840، BUNSEN در درجه اول خود را وقف تحقیق در زمینه های شیمی فیزیک کاربردی و الکتروشیمی کرد.
او فرآیندهای احتراق در کوره های بلند را بررسی کرد و تکنیک هایی را برای کاهش تلفات حرارتی پیشنهاد کرد.
در عناصر گالوانیکی او الکترود پلاتین گران قیمت را با یک الکترود کربن جایگزین کرد و در نتیجه این را ایجاد کرد عنصر کربن روی (عنصر BUNSEN) که امروزه هنوز برای باتری ها و تک سلولی استفاده می شود.

همراه با گوستاو رابرت کیرشهوف او توسعه داد تحلیل طیفی. BUNSEN سعی کرد عناصر را با رنگ های مختلف شعله با استفاده از نمک شناسایی کند. KIRCHHOFF تجزیه طیفی این نور را پیشنهاد کرد. در نتیجه، هر دوی آنها تجزیه و تحلیل شیمیایی را از طریق مشاهدات خطوط طیفی توسعه دادند، که ما اکنون آن را تجزیه و تحلیل طیفی می نامیم.
در سال 1860 هر دو پایه علمی تجزیه و تحلیل طیفی را با کار “تحلیل شیمیایی توسط مشاهدات طیفی” منتشر کردند.
در مدت زمان بسیار کوتاهی، شیمیدانان 10 عنصر جدید را با استفاده از تجزیه و تحلیل طیفی کشف کردند. خود BUNSEN این را از طریق تجزیه و تحلیل طیفی دریافت سزیم (1860) و آن روبیدیم (1861).

BUNSEN همچنین تعدادی از دستگاه ها و دستگاه ها را توسعه داد که هنوز هم در حال استفاده هستند. در اینجا باید به نام های وی اشاره کرد چراغ بنزن (1855)، یک فتومتر ساده برای اندازه گیری روشنایی (Bunsen نورسنج نقطه چربی، 1842) و پمپ آب جت (1868).
در سال 1901، “انجمن الکتروشیمیایی آلمان” به افتخار او به “انجمن آلمانی بونسن برای شیمی فیزیک کاربردی و الکتروشیمی” تغییر نام داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا