خرید استون مایع

استون

نام IUPAC پروپانون
نام های دیگر β-کتوپروپان
دی متیل کتون،
شناسه ها
شماره CAS 67-64-1
شماره RTECS AL31500000
SMILES CC(=O)C
InChI InChI=1/C3H6O/c1-3(2)4/h1-2H3
خواص
فرمول مولکولی CH3COCH3
جرم مولی 58.09 گرم بر مول
ظاهر مایع بی رنگ
چگالی 0.79 گرم بر سانتی متر مکعب، مایع
نقطه ذوب
-94.9 درجه سانتی گراد (178.2 K)

نقطه جوش
56.53 درجه سانتی گراد (329.4 K)

حلالیت در آب قابل اختلاط
ویسکوزیته 0.32 cP در 20 درجه سانتی گراد
ساختار
شکل مولکولی مسطح مثلثی در C=O
ممان دوقطبی 2.91 D
خطرات
MSDS خارجی MSDS
طبقه بندی اتحادیه اروپا قابل اشتعال (F)
تحریک کننده (Xi)
NFPA 704
310
عبارات R R11، R36، R66، R67
عبارات S (S2)، S9، S16، S26
نقطه اشتعال -18 درجه سانتیگراد
خود اشتعال
درجه حرارت 465 درجه سانتیگراد
ترکیبات مرتبط
حلال های مرتبط آب
اتانول
ایزوپروپانول
تولوئن
صفحه داده های تکمیلی
ساختار و
خواص n، εr و غیره
ترمودینامیکی
رفتار فاز داده
جامد، مایع، گاز
داده های طیفی UV، IR، NMR، MS

مشاهده تصویر منبع

خرید استون مایع

خرید استون مایع در سراسر جهان
به جز مواردی که در غیر این صورت ذکر شده است، داده ها برای آن ارائه می شود
مواد در حالت استاندارد خود
(در دمای 25 درجه سانتیگراد، 100 کیلو پاسکال)
سلب مسئولیت و مراجع Infobox
استون (همچنین به نام های پروپانون، دی متیل کتون، 2-پروپانون، پروپان-2-ون و بتا-کتوپروپان نیز شناخته می شود) مایعی بی رنگ، متحرک و قابل اشتعال است. این ساده ترین مثال از کتون ها است. استون با آب، اتانول، اتر و غیره قابل اختلاط است و خود به عنوان یک حلال مهم عمل می کند. آشناترین کاربرد خانگی استون به عنوان ماده فعال پاک کننده لاک ناخن است. استون همچنین برای ساخت پلاستیک، الیاف، داروها و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود. استون علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده شیمیایی تولید می شود، به طور طبیعی در محیط نیز یافت می شود، از جمله در مقادیر کم در بدن انسان.

دانش توصیه شده اضافی

بررسی روزانه تعادل بصری

8 گام برای یک تعادل تمیز – و 5 راه حل برای تمیز نگه داشتن آن

تولید
استون عمدتاً در فرآیند کومین تولید می شود. پیش از این، استون با تقطیر خشک استات ها، به عنوان مثال استات کلسیم، تولید می شد. در طول جنگ جهانی اول فرآیند جدیدی برای تولید استون از طریق تخمیر باکتریایی توسط Chaim Weizmann، بعدها اولین رئیس جمهور اسرائیل، به منظور کمک به تلاش های جنگی بریتانیا ایجاد شد.

خرید استون مایع

خرید استون مایع در مقادیر دلخواه مشتری امکان پذیر است. خرید استون مایع موجب تولید محصولات متنوعی می شود. خرید استون مایع برای همه صنتگران لازم است. خرید استون مایع از مراکز معتبر و برندهای خوب لازم است.

بیوسنتز
همچنین ببینید: کتوز
مقادیر کمی استون در بدن با دکربوکسیلاسیون اجسام کتون تولید می شود.

استفاده می کند
مایع پاک کننده
استون اغلب جزء اصلی (یا تنها) لاک پاک کن ناخن است. استونیتریل، یک حلال آلی دیگر، گاهی اوقات نیز استفاده می شود. استون همچنین به عنوان حذف کننده سوپرچسب استفاده می شود. می توان از آن برای نازک کردن و تمیز کردن رزین های فایبرگلاس و اپوکسی ها استفاده کرد. این یک حلال قوی برای اکثر پلاستیک ها و الیاف مصنوعی است.

برای نازک کردن رزین فایبر گلاس، تمیز کردن ابزار فایبر گلاس و حل کردن اپوکسی های دو قسمتی و سوپرچسب قبل از سخت شدن ایده آل است. یک چربی گیر سنگین، در تهیه فلز قبل از رنگ آمیزی مفید است. همچنین رزین های پلی استر، وینیل و چسب ها را نازک می کند. بقایای شیشه و چینی را به راحتی پاک می کند. در زمینه‌های تحقیقات بیولوژیکی، بافرهایی که حاوی استون هستند (مانند فرمالین بافر سیترات) از استون برای لیز کردن سلول‌ها برای آزمایش‌های بیشتر استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، استون هنگامی که به عنوان یک عامل تمیز کننده در هنگام برخورد با نشانگرهای دائمی استفاده می شود بسیار موثر است.

حلال
استون همچنین می تواند بسیاری از پلاستیک ها را حل کند، از جمله آنهایی که در بطری های Nalgene ساخته شده از پلی استایرن، پلی کربنات و برخی از انواع پلی پروپیلن استفاده می شود.

در آزمایشگاه، استون به عنوان یک حلال آپروتیک قطبی در انواع واکنش های آلی مانند واکنش های SN2 استفاده می شود. استفاده از حلال استون نیز برای اکسیداسیون موفقیت آمیز جونز حیاتی است. استون درجه فنی ارزان است. به دلیل قطبیت متوسط ​​استون، طیف وسیعی از ترکیبات را حل می کند. بنابراین، معمولاً در بطری‌های فشرده بارگذاری می‌شود و به عنوان یک حلال عمومی در شستشوی ظروف شیشه‌ای آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

استون همچنین به طور گسترده برای حمل و نقل و ذخیره ایمن استیلن استفاده می شود. ظروف حاوی مواد متخلخل ابتدا با استون و سپس استیلن پر می شوند که در استون حل می شود. یک لیتر استون می تواند حدود 250 لیتر استیلن را حل کند.

مواد اولیه
یک کاربرد صنعتی مهم برای استون شامل واکنش آن با فنل برای تولید بیسفنول A است. بیسفنول A جزء مهم بسیاری از پلیمرها مانند پلی کربنات ها، پلی اورتان ها و رزین های اپوکسی است. از استون در ساخت کوردیت نیز استفاده شده است.

افزودنی سوخت خودرو
برخی از علاقه مندان به خودرو، استون را در حدود 1 قسمت در 500 به سوخت خود اضافه می کنند، به دنبال ادعاهایی مبنی بر بهبود چشمگیر در مصرف سوخت و عمر موتور. این عمل بحث برانگیز است زیرا ادعاهای متقابلی وجود دارد مبنی بر اینکه استون اثر قابل اندازه گیری ندارد یا در واقع ممکن است با تأثیر نامطلوب بر قطعات سیستم سوخت، عمر موتور را کاهش دهد. بحث در مورد این موضوع و ادعای سرپوش گذاشتن نفت بزرگ زمانی شدت گرفت

این تمرین در برنامه تلویزیونی محبوب آمریکایی MythBusters در سال 2006 مورد توجه قرار گرفت و نشان داد که تأثیر منفی در تست مصرف سوخت تلویزیونی دارد.

خرید استون مایع

خرید استون مایع را از ما انجام دهید. کارشناسان ماهنگام خرید استون مایع شما را راهنمایی می نمایند.

استفاده های دیگر
استون همچنین به دلیل آمادگی برای مخلوط شدن با آب و فرار بودن آن به عنوان یک عامل خشک کننده استفاده می شود.

می توان از آن به عنوان یک عامل هنری استفاده کرد. هنگامی که روی پشت هر چاپ لیزری یا فتوکپی مالیده می شود، جلوه ای زبر ایجاد می کند.

اثرات سلامتی
در غلظت های نسبتا کم، استون خیلی سمی نیست. با این حال، می تواند پوست و مخاط دهان را تحریک کرده و به آن آسیب برساند. از بخارهای آن باید اجتناب شود، زیرا استنشاق ممکن است منجر به آسیب کبدی شود. علاوه بر این، هنگام استفاده از این ماده باید همیشه از عینک استفاده کرد، زیرا می تواند باعث آسیب دائمی چشم (کدر شدن قرنیه) شود.

آلودگی آب، غذا (مانند شیر) یا هوا (به وسیله بخارات استون) می تواند منجر به قرار گرفتن در معرض مزمن با استون شود. تعدادی از موارد مسمومیت حاد شرح داده شده است. مصرف تصادفی مقادیر زیاد استون ممکن است منجر به بیهوشی و مرگ شود.

مطالعات حیوانی نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استون می تواند به کلیه ها، کبد و اعصاب آسیب برساند، نقایص مادرزادی را افزایش دهد و ظرفیت تولید مثل نرها را کاهش دهد (فقط). مشخص نیست که آیا همان اثرات در انسان رخ می دهد یا خیر. زنان باردار باید از تماس با استون و بخارات آن اجتناب کنند تا از احتمال نقص مادرزادی از جمله آسیب مغزی جلوگیری شود.

جالب توجه است، نشان داده شده است که استون دارای اثرات ضد تشنجی در مدل های حیوانی صرع است، در غیاب سمیت، زمانی که در غلظت های پایین (میلی مولار) تجویز می شود. این فرضیه مطرح شده است که رژیم غذایی کتوژنیک پرچرب، کم کربوهیدرات و به طور بالینی برای کنترل صرع مقاوم به دارو در کودکان استفاده می شود، با افزایش استون در مغز عمل می کند.

اقدامات ایمنی شیمیایی
به دلیل ناسازگاری های شیمیایی، توصیه می شود استون را از برم، کلر، اسید نیتریک، اسید سولفوریک و تری کلرومتان دور نگه دارید.

منبع

https://www.newworldencyclopedia.org/entry/Acetone

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا