فروش اسید فسفریک ایرانی

درباره اسید فسفریک
اسید فسفریک که اسید اورتوفسفریک نیز نامیده می شود یک اسید ضعیف با فرمول شیمیایی H3PO4 است. اسید ارتوفسفریک به اسید فسفریک گفته می شود که اصطلاح IUPAC برای این ترکیب است. پیشوند ortho- برای متمایز کردن اسید از اسیدهای فسفریک متصل به نام اسیدهای پلی فسفریک استفاده می شود. اسید ارتوفسفریک یک اسید غیر سمی در طبیعت است که وقتی خالص باشد در دما و فشار اتاق جامد است. پایه مزدوج اسید فسفریک یون دی هیدروژن فسفات، H2PO-4 است که به نوبه خود حاوی یک باز مزدوج هیدروژن فسفات، HPO2-4، که همچنین حاوی یک باز مزدوج فسفات، PO3-4 است. فسفات ها برای زندگی حیاتی هستند.

فروش اسید فسفریک ایرانی نیز با تقاضای بالا مواجه است. فروش اسید فسفریک ایرانی توسط تولیدکنندگان آن انجام می گیرد.

رایج ترین شکل اسید فسفریک محلول 85% مایع است. این محلول ها بی رنگ، غیرفرار و بی بو هستند. محلول 85 درصد یک مایع غلیظ است، اما همچنان قابل انتقال است. حتی اگر اسید فسفریک معنای دقیق اسید قوی را برآورده نمی کند، محلول 85٪ آنقدر اسیدی است که خشن باشد.

 

خواص فیزیکی: اسید فسفریک خالص یک جامد کریستال مانند سفید با نقطه ذوب 42.35 درجه سانتیگراد است. هنگامی که چگالی کمتری دارد، مایعی بی رنگ، چسبناک، بی بو با چگالی 1.885 گرم در میلی لیتر است. ماهیت آن غیر سمی و غیر فرار است. بیشترین غلظت اسید فسفریک مورد استفاده 85 درصد در آب H2O است.

خواص شیمیایی: اسید فسفریک دارای سه اتم اسیدی و قابل جایگزینی H است. بنابراین به روشی متفاوت از سایر اسیدهای معدنی واکنش نشان می دهد. این می تواند با بازها واکنش نشان دهد و سه کلاس نمک با جایگزینی یک، دو یا سه اتم هیدروژن مانند Na2HPO4، NaH2PO4 و Na3PO4 به طور جداگانه تولید کند.

در دماهای بالا، مولکول‌های اسید فسفریک می‌توانند با هم واکنش نشان دهند و ترکیب شوند تا دایمرها، تریمرها و حتی زنجیره‌های پلیمری طولانی مانند اسیدهای متافسفریک و اسیدهای پلی فسفریک تولید کنند.

2H3PO4 → H4P2O7 (انیدرید اسید فسفریک)

فروش اسید فسفریک ایرانی

فروش اسید فسفریک ایرانی مورد نیاز کشور است.

فروش اسید فسفریک ایرانی در مقادیر بسیار متنوع انجام می شود.

فروش اسید فسفریک ایرانی بسیار مورد استقبال خریداران واقع شده است.

ما فروش اسید فسفریک ایرانی را به آسانی به شما ارائه می دهیم.

مشاهده تصویر منبع

ساخت
اسید فسفریک به دو روش کلی به صورت صنعتی تولید می شود.

فلوروآپاتیت یک ماده اولیه جایگزین است که در این صورت فلوراید به عنوان یک ترکیب نامحلول Na2SiF6 حذف می شود. محلول اسید فسفریک معمولاً حاوی 25-35٪ P2O5 (32-46٪ H3PO4) است. می توان آن را برای ساخت اسید فسفریک با گرید تجاری، که دارای حدود 55 تا 63 درصد P2O5 (76 تا 86 درصد H3PO4) است، تغلیظ کرد. حذف بیشتر آب باعث تولید اسید سوپر فسفریک با غلظت P2O5 بالای 80٪ (معادل نزدیک به 100٪ H3PO4) می شود. سولفات کلسیم (گچ) به عنوان یک محصول جانبی تشکیل می شود و به شکل فسفوژیپس حذف می شود.

اسید فسفریک حاصل از هر دو روش را می توان با از بین بردن ترکیبات آرسنیک و سایر ناخالصی های احتمالاً سمی بیشتر خالص کرد.

 

فرآیند مرطوب
اسید فسفریک از فلوراپاتیت به نام سنگ فسفات، 3Ca3(PO4)2 ساخته می شود. CaF2، با افزودن اسید سولفوریک غلیظ (95%) در زنجیره ای از راکتورهایی که به خوبی هم زده شده اند. این منجر به سولفات کلسیم (گچ) و اسید فسفریک و سایر ناخالصی های نامحلول می شود. آب اضافه می شود و گچ با فیلتراسیون همراه با سایر مواد نامحلول (مانند سیلیس) از بین می رود. فلوراید، به عنوان H2SiF6، در مرحله بعدی توسط تبخیر حذف می شود.

اگرچه واکنش در مراحلی از جمله کلسیم دی هیدروژن فسفات رخ می دهد، واکنش کلی را می توان به صورت زیر نوشت:

 

از سوی دیگر، واکنش های جانبی وجود دارد. به عنوان مثال، با کربنات کلسیم و فلوراید کلسیم موجود در سنگ:

 

فلوئوروسیلیک اسید یک محصول جانبی حیاتی از این و از تولید هیدروژن فلوراید است. ممکن است با هیدروکسید سدیم خنثی شود تا سدیم هگز فلوروسیلیکات تولید شود. این اسید همچنین برای تولید فلوراید آلومینیوم استفاده می شود که به نوبه خود در تولید آلومینیوم استفاده می شود.

ساختار کریستالی سنگ تشکیل سولفات کلسیم به شرایط واکنش بستگی دارد. در دمای 345-355 کلوین، بازده اصلی دی هیدرات، CaSO4.2H2O است. در 368-388 K، همی هیدرات تشکیل می شود، CaSO4.1/2H2O.

سولفات کلسیم صاف می شود و سپس اسید با استفاده از تقطیر خلاء تا حدود 56% P2O5 تغلیظ می شود.

عملکرد اسید “فرایند مرطوب” آلوده است اما می تواند بدون تصفیه اضافی برای تولید کود مورد استفاده قرار گیرد. در عوض می توان آن را تا 70 درصد P2O5 تبخیر کرد، محلولی که به اسید سوپر فسفریک معروف است و مستقیماً به عنوان کود مایع استفاده می شود.

برای تولید فسفات های صنعتی، اسید با استخراج با حلال فیلتر می شود، به عنوان مثال، متیل ایزوبوتیل کتون (MIBK) که در آن اسید تا حدودی محلول و غلیظ است تا 68٪ محتوای P2O5 ایجاد کند. این اسید را می‌توان با استفاده از حلال‌ها برای استخراج آن از فلزات سنگین و فلوئور زدایی (با تبخیر) خالص‌تر کرد تا محصولی با کیفیت غذایی تولید کند.

فروش اسید فسفریک ایرانی

فروش اسید فسفریک ایرانی و خرید آن را با سایت ما تجربه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا